Jesteś tutaj: HomeGaleriaGrupa Delfinków

Delfinki 14-17 kwietnia

Temat tygodnia: ALLELUJA MIŁOŚĆ TWA
1. Malutkie, żółciutkie kurczaczki
2. Na wielkanocnym stole
3. Pisanki słońcem malowane
4. Z koszyczkiem do święcenia


• Ćwiczenia poranne wg W. Sherborne – poznawanie własnego ciała
• Prezentacja wiersza E. Śnieżkowska -Bielak „Pisklęta kokoszki". Rozmowa na jego temat
• Nauka wiersza „Pisklęta kokoszki"
• Zabawa tropiąca „Ukryte jajka"
• Zabawa ruchowa „Kura i pisklęta"
• Praca plastyczna „Kogut czy kura"
• Prezentacja wiersza M. Konopnickiej „Jak to będzie?"
• Rozmowa o tradycjach Wielkanocnych
• Zabawa dydaktyczna „Stół wielkanocny"
• Zabawa ruchowo - naśladowcza „Ciasto"
• Zapoznanie z budową jaja
• Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest kurczak?"
• Zabawa dydaktyczna „Pisankowa składanka"
• Zabawa ruchowa „Kurczaki, kury, koguty"
• Prezentacja opowiadania „Koszyczek". Rozmowa na jego temat
• Zabawa matematyczna „Ile się wykluło?"
• Zabawa ruchowa „Zajączki z wizytą"
• Praca plastyczna „Koszyczek wielkanocny"
• Spacer – obserwacja zmieniającej się przyrody
• Zagadki słuchowe „Co to za zwierze?"
• Zabawy ruchowe „Kokoszka", „Bocian i żaby", „Jastrząb i kurczaczki", „Zajączki na łące"
• Ćwiczenia usprawniające ubieranie się oraz spożywanie posiłków.

 

Delfinki 31 marca- 4 kwietnia

Temat tygodnia: KWIECIEŃ PLECIEŃ
1. W naszym ogródku
2. Z dalekich krajów wracają bociany
3. Biedroneczki są w kropeczki
4. Ślimak, ślimak
5. Maluchy rosną wiosną


• Ćwiczenia poranne: ćwiczenia z użyciem balonów i szarf
• Słuchanie opowiadania „O żółtym tulipanie"
• Rozmowa na temat: Co jest potrzebne rośliną do życia?
• Zabawa dydaktyczna „Mój ogródek"
• Zabawa ruchowa „Motylki i kwiaty"
• Zabawa tropiąca „Ukryte ptaki"
• Rozmowa na temat ptaków wracających z ciepłych krajów
• Zabawa ruchowa „Ptaki"
• Praca plastyczna „Bocian"
• Prezentacja piosenki „Biedroneczki"
• Nauka słów i melodii piosenki
• Zabawa dydaktyczna z podziałem na I i II poziom „Kropki"
• Zabawa ruchowa „Motyle, żaby, biedronki"
• Praca plastyczna „Łąka"
• Nauka wiersza „Ślimak"
• Ćwiczenia grafomotoryczne „Ślimaki"
• Zabawa ruchowa „Spiralki"
• Wyjazd do teatru Groteska na przedstawienie „Brzydkie kaczątko"
• Zabawa logarytmiczna „Kwiecień plecień"
• Zabawa dydaktyczna „Miarka"
• Zabawa plastyczna „Ślimak"
• Spacer – obserwacja zmieniającej się przyrody
• Ćwiczenia usprawniające czynności samoobsługowe
• Nauka śpiewanki „Wiosno gdzie jesteś"
• Zabawa orientacyjno – porządkowa „Sklejamy rączki"

 

Delfinki 24-28 marca

Temat tygodnia: Moje miasto
Poniedziałek –Król Krak
Wtorek- Zwiastowanie
Środa – Wieżowiec
Czwartek- Wiosna w moim mieście
Piątek- Mój dom
• Zabawy dowolne w kąciku zainteresowań .Zwrócenie uwagi na zabawę w zgodzie.
• Ćwiczenia logopedyczne- gimnastyka języka.
• ,,Królu, królu '' - zabawa z elementami liczenia..
• ,,Król Krak'' - Wysłuchanie i rozmowa na temat opowiadania. Zwrócenie uwagi na pojedyńcze wypowiadanie się dzieci.
• ,,Cegiełka''- poznanie nowej figury geometrycznej( prostokąt).wg.E.G.K.
• Praca plastyczna. Temat dowolny. Praca w grupach. Przyklejanie kolorowych prostokątów na wspólnym arkuszu.
• ,,Cegiełki''- zabawa ruchowa.
• ,,Koło, prostokąt'' -Zabawa orientacyjno - porządkowa.
• Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
• ,,Kto zmienił miejsce?''- zabawa na spostrzegawczość.
• ,,Wpadłem do studni" - zabawa z elementem liczenia.
• ,,Zwiastowanie'' -Wysłuchanie i rozmowa na temat opowiadania o dzisiejszej uroczystości.
• Malowanie pastelami wodnymi. Wprowadzenie połączenia pasteli i wody.
• ,,Zabawy dowolne ze szczególnym zwróceniem uwagi na odkładanie zabawek na swoje miejsce.
• ,,Piesek i kotek''- zabawa z elementem biegu.
• Zabawy wspólne z kolegami.Układanie puzzli, budowanie z klocków.
• Ćwiczenia poranne -zestaw wg.K.Wlażnik.
• Zabawy dowolne.
• ,,Spacer'' Wysłuchanie i rozmowa na temat opowiadania I.Salach.
• Spacer po moim mieście .Zwrócenie uwagi na budowle.
• Praca plastyczna- temat dowolny. Wycinanie, wydzieranie i naklejanie papieru kolorowego.
• ,,Wybiegł z lasu'' - Śpiew poznanej wcześniej piosenki.
• Rozmowa na temat spaceru. Wdrażanie dzieci do budowania zdań.
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zwrócenie uwagi na odkładanie zabawek na swoje miejsce.
• ,,Wysoki, niski'' - zabawa ruchowa.
• Modlitwa w intencji kapłanów i sióstr.
• Gimnastyka korekcyjna.
• ,,Wyliczanka'' - powtarzanie słów wyliczanki T.Nowak.
• Rozmowa na temat wiosny w moim mieście. Zwrócenie uwagi na kwiaty, krzewy, ubiór ludzi.
• Czytanie globalne wyrazu dom.
• Wskazanie na przemienność pór roku. Odszukanie na obrazku właściwej na dzień dzisiejszy pory roku.
• ,,Forsycja'' –praca plastyczna na 2 poziomach trudności. Rysowanie gałęzi. Przyklejanie pociętych kwiatów z bibuły.
• Zabawy w kącikach zainteresowań.
• ,,Obudź się misiu'' - zabawa z piosenką.
• ,,Dzieci do domu''- zabawa orientacyjno - porządkowa.
• ,,Dymek''— rysowanie wiersza ( wg.E.M.Skorek).
• ,,Słuchanie wiersza EM.Skorek ,,Żabki''
• ,,Mój dom''- praca plastyczna - metoda kolażu.
• Wyjście do ogródka przedszkolnego.

 

Delfinki 17-21 marca

 

Temat tygodnia: GDY PAN JEZUS BYŁ MALUTKI NIGDY NIE PRÓŻNOWAŁ

1. Na poczcie

2. Z paletą w ręce

3. Święty Józef – pracowity święty

4. U fryzjera

5. Policja, Pogotowie, Straż Pożarna

  • Ćwiczenia poranne wg W. Sherborne
  • Słuchanie opowiadania „List do cioci”. Rozmowa na jego temat
  • Zagadki dotyczące poczty
  • Zabawa ruchowa „W kolejce”
  • Praca plastyczna „Znaczek” na II poziomach trudności – malowanie kredkami, cięcie nożyczkami
  • Prezentacja różnych obrazów w różnych technikach malarskich
  • Zabawa ruchowa „Kredki”
  • Doświadczenia z farbami „Łączenie kolorów”
  • Zabawa dydaktyczna „Malarz”
  • Wyprawa do figury Świętego Józefa w ogrodzie przedszkolnym. Opowieść o Świętym Józefie
  • Zabawa ruchowa „Cegiełki”
  • Nauka piosenki i gestów „Gdy Pan Jezus był malutki”
  • Słuchanie opowiadania z ilustracjami „U fryzjera”. Rozmowa o opowiadaniu.
  • Zabawa dydaktyczna „Fryzjerskie przybory”
  • Zabawa ruchowo – naśladowcza „Suszarka”
  • Praca plastyczna „Fryzura” – cięcie i przyklejanie bibuły
  • Słuchanie wiersza „Straż pożarna”. Rozmowa o wierszu.
  • Prezentacja numerów alarmowych. Rozmowa o bezpieczeństwie w domu i w przedszkolu
  • Zabawa dydaktyczna „Numery alarmowe”
  • Zabawa ruchowa „Auta”
  • Ćwiczenia usprawniające przebieranie się do wyjścia na spacer
  • Ćwiczenia usprawniające zabiegi higieniczne   w łazience
  • Spacer – obserwacja zmieniającej się przyrody
  • Zabawa ruchowo – naśladowcza „Pieczątka”
  • Zabawa ruchowa „Motylki”
  • Zabawa paluszkowa „Muszka”
  • Zabawa orientacyjno – porządkowa „Start - stop”
  • Zabawy konstrukcyjne „Wozy policyjne, wozy strażackie”

 

 

Delfinki 10-14 marca

Temat tygodnia: W marcu jak w garncu
Poniedziałek: Do widzenia bałwanku
Wtorek: Przedwiośnie
Środa: Wierzbowe kotki
Czwartek: Wiosna to czy zima?
Piątek: Pierwsze wiosenne kwiaty

• Zabawy dowolne w kąciku zainteresowań. Zwracanie uwagi na ciche mówienie do kolegi.
• ,,Kot i pies '' - zabawa ruchowa z elementami wyrażania swoich emocji.
• ,,Usiądź na kolorze...." - zabawa z elementem ruchu.
• Modlitwa do Bożej Opatrzności. Podziękowanie Bogu świat który stworzył.
• Nauka słów piosenki ,,Kto stworzył".
• ,,Witaj Aniu" - piosenka na powitanie.
• ,,Do widzenia bałwanku" Wysłuchanie i rozmowa na temat opowiadania Cz. Janczarskiego.
• ,,Słoneczko świeci - deszczyk pada" -zabawa orientacyjno - porządkowa.
• Wysłuchanie piosenki śpiewanej przez nauczyciela.
• ,,Żegnamy bałwanka" - zabawa ruchowa.
• ,,Bałwanek na krze" - rysowanie kredkami woskowymi odpływającego bałwanka.
• Zabawy w kącikach zainteresowań.
• Ćwiczenia poranne wg. K. Wlażnik
• Ćwiczenia logopedyczne ( ka,ki, ke, ku,).
• ,,Kot na płocie" - zabawa ruchowa.
• ,,Przedwiośnie zima" - zabawa orientacyjno - porządkowa.
• Oglądanie obrazków związanych z przedwiośniem.
• ,,Słonko mocniej przygrzewa"- Wysłuchanie i rozmowa na temat wiersza. N.Kuczyńskiej. Zwrócenie na pojedyncze wypowiadanie się dzieci.
• Spacer – obserwacja przyrody. Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie.
• Praca plastyczna . Malowanie kredkami woskowymi. Pokrycie pracy farbą jasno- niebieską.
• Nasze życie też się zmienia. Wprowadzenie w refleksję nad własnym postępowaniem. Co dobrego udało mi się zrobić dnia dzisiejszego?
• Modlitwa do św..Józefa z prośbą o opiekę nad naszymi rodzinami.
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zwrócenie uwagi na zgodę podczas zabawy..
• ,,Zima – przedwiośnie" - zabawa orientacyjno - porządkowa.
• ,,Witaj Aniu"- piosenka na powitanie.
• ,,Wierzbowe kotki" Oglądanie gałązek. Określenie koloru , wielkości.
• Zapoznanie się z różnymi fakturami materiałów.
• ,,Wierzbowe kotki" - praca plastyczna. Kształtowanie kulek z waty. Naklejanie na kartkę papieru. Wycinanie wazonu. Dwa poziomy trudności.
• Spacer. Obserwacja budzącej się do życia przyrody.
• Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań Zwracanie uwagi na odkładanie zabawek na swoje miejsce. Zabawy klockami, autami, lalkami.
• Ćwiczenia logopedyczne - gimnastyka języka.
• ,,Kogo dzisiaj nie ma?''- Dzieci wymieniają imiona swoich kolegów których wśród nas nie ma.
• ,,Wybiegł z lasu zając „- Wysłuchanie i rozmowa na temat piosenki. Nauka słów i melodii piosenki.
• ,,Zima - wiosna" - zabawa ruchowa.
• ,,Płyną chmurki" - praca plastyczna. Wycinanie i przyklejanie chmurek. Praca na dwóch poziomach trudności.
• ,,Zajączek - sroczka „- zabawa ruchowa.
• Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci.
• Zabawy w kącikach tematycznych.
• Modlitwa podziękowania za wszystko co dał nam Bóg.
• Zabawy inspirowane przez dzieci.
• ,,Machają do mnie dzieci - powitanie.
• ,,Wiosenne kwiaty"- Wysłuchanie i rozmowa na temat wiersza B.Szelągowskiej. Rozmowa na temat wiosennych kwiatów.
• Czytanie całościowe wyrazu ,,Kwiaty".
• ,,Hop - bęc „- zabawa - pobudzająco hamująca.
• ,,Przebiśnieg biały jak...." -Dzieci kończą zdanie.
• ,,Prawda - fałsz" -zabawa dydaktyczna
• ,,Wianuszek z kwiatów „- Dzieci przy muzyce tworzą korowód kwiatowy.
• Przygotowanie stolików do zajęć plastycznych- dyżurni.
• ,,Wiosenne kwiaty" - praca plastyczna. Na kolorowej kartce wyklejanie wzoru kwiatuszka kulkami piankowymi. Porządkowanie stanowiska pracy.
• Wspólne oglądanie prac.. Nagradzanie brawami.
• Wspólny śpiew piosenki.
• Podziękowanie za wspólny udział w zajęciach.

 

Delfinki 3-7 marca

Temat tygodnia: DZIĘKUJĘ CI BOŻE ZA TWĄ MIŁOŚĆ
Poniedziałek- Zabawa to fajna sprawa
Wtorek- karnawał
Środa- Boża miłość
Czwartek- Proszę, przepraszam, dziękuję
Piątek- Powiem wam, wszystko już robię sam


• Ćwiczenia poranne: ćwiczenia z woreczkami gimnastycznymi i serpentynami
• Zabawy wspomagające koordynację wzrokowo – ruchową z chustą animacyjną i piłkami
• Nauka wiersza „Wesoła zabawa" D. Jagiełło
• Zabawa ruchowa do wiersza
• Praca plastyczna „Konfetti" – Wycinanie i naklejanie kształtów z papieru kolorowego
• Ćwiczenia artykulacyjne „Pajacyk"
• Zabawa ruchowa „Żołnierze i laleczki"
• Prezentacja piosenki „Bal baloników". Rozmowa na jej temat
• Nauka piosenki „Bal baloników"
• Swobodne pląsy do piosenki „Bal baloników"
• „Żegnamy karnawał" – ściąganie balonów i dekoracji karnawałowych
• Gra do rytmu na zakrętkach
• Taniec z serpentynami do muzyki
• Prezentacja fragmentu Biblii dla dzieci - „Najważniejsze przykazanie"
• Rozmowa na temat fragmentu Biblii i miłości.
• „Do pary" – łączenie pasujących obrazków
• Zabawa ruchowa „Pary"
• Zabawa dźwiękonaśladowcza „Cicho - sza"
• Zabawa ruchowa „Rób to co ja"
• Prezentacja wiersza „Wszyscy mnie lubią". Rozmowa na jego temat
• Przypomnienie zasad kodeksu grupowego
• Zabawa ruchowo – naśladowcza „Magiczne słowa"
• Praca plastyczna „Serce" – wyklejanie bibułą i kolorowanie pastelami
• Ćwiczenia oddechowe „Mruuuu"
• Zabawa ruchowa „Gimnastyka dni tygodnia"
• Rozmowa o czynnościach samoobsługowych
• „W łazience" – układanie kolejności obrazków przedstawiających zabiegi higieniczne
• Zabawa paluszkowa „Paluszki gotowe"
• Zabawa ruchowa „Kropelki"
• Ćwiczenia kształtujące kolejność zabiegów higienicznych w łazience
• Zabawa ruchowa „Start - stop"
• Ćwiczenia usprawniające rozbieranie się oraz przebieranie się w piżamę
• Spacer – obserwacja zmieniającej się przyrody.
• Zabawy konstrukcyjne „Domki", „Patyczaki".

 

Delfinki 24-28 lutego

 

Temat tygodnia: Co lubię? ( książka, kuchnia, majsterkowanie, taniec , sport)

Poniedziałek: Młotek , gwoździe i deseczka

Wtorek:  Wesoły ruch

Środa: Całe zielone są ufoludki

Czwartek: Król pączek

Piątek: Moje zwierzątko

 

  • Zabawy  dowolne w kącikach  zainteresowań. Zabawa  narzędziami w warsztacie.
  • ,,Zepsute  koło” - zabawa  ruchowa.
  • ,,Drwale”  - zabawa ruchowa.
  • ,,Idź – stój” - zabawa orientacyjno -  porządkowa.
  • ,,Balonik”  - ćwiczenia logopedyczne.
  • Modlitwa do   Bożej   Opatrzności. Dzieci  wypowiadają swoje intencje.
  • ,,Witaj  Aniu” - śpiew  piosenki na powitanie.
  • Zabawa w kącikach zainteresowań. Zwrócenie uwagi na odkładanie zabawek  na swoje miejsce.
  • ,,Stuk ,puk” -  zabawa ruchowa.
  • Oglądanie  obrazków z narzędziami (młotek, śruba , obcęgi, klucz francuski ) .Połączenie prawdziwych rekwizytów z obrazkami.
  • ,,Przybijany gwoździe” -   zabawa ruchowa.
  • ,,Budujemy  dom” - nauka słów i melodii  piosenki.
  • Budowanie  domu dla naszego ulubionego zwierzątka. Porównywanie wysokości. ,,Wyższy, niższy”- wysoki , niski”.
  • Zabawa       narzędziami   w kąciku majsterkowicza we współpracy z dziewczynkami w kąciku       lalek.
  • Ćwiczenia  poranne metodą R.Labana
  • ,,Złów rybkę” - zabawa z  chustą animacyjną.
  • Ćwiczenia logorytmiczne-  naśladowanie odgłosów naszych czworonożnych ulubieńców. Zagadki o zwierzątkach (rybka, chomik , żółw papuga).
  • ,,Każdy ma jakiegoś bzika” -  wysłuchanie piosenki. Rozmowa  na temat piosenki. wypowiadanie się  dzieci na temat -posiadanych zwierząt w domu. Jak opiekuję się zwierzątkiem?
  • ,,Zwierzątko” - naśladowanie sposobu poruszania się zwierząt.
  • ,,A  ja w domu  mam ” - praca plastyczna   metoda kolażu.
  • Zabawy  dowolne w kącikach zainteresowań. Zwracanie uwagi na nie deptanie po zabawkach.
  • Spacer. Obserwacja zjawisk zachodzących w przyrodzie.
  • ,,Kotek, piesek, papuga , chomik” - dzielenie wyrazów na sylaby.
  • Zabawy  w kącikach zainteresowań. Wdrażanie   dzieci do zabawy w  zgodzie. Próby rozmów z  kolegami.- praca wyrównawcza.
  • Ćwiczenia poranne wg.K.Wlaźnik.
  • ,,Stań za kolegą” - zabawa orientacyjno porządkowa.
  • Modlitwa do  św.Józefa o opiekę nad naszymi rodzicami.
  • Dzień , noc” - zabawa ruchowa.
  • ,,Ufoludek” - wysłuchanie i rozmowa na temat piosenki.
  • ,,Gdzie jesteś ufoludku?”- szukanie ufoludków w sali.
  • Rozmowa       z ufoludkiem.   Nauka  tańca ufoludków.
  • ,,Kosmiczne skafandry”-lot w  kosmos - zabawa twórcza.
  • ,,Zabawy  kosmonautów”- zabawa ruchowa.
  • ,,Zielony ufoludek”- praca plastyczna.   Malowanie ufoludka.
  • Zabawy  w kącikach zainteresowań. Praca wyrównawcza z dziećmi nieśmiałymi.
  • Zabawy  dowolne w kącikach  zainteresowań.
  • ,,Królu,  królu” -zabawa z  elementem mierzenia krokami.
  • Zabawy  przy piosenkach dziecięcych.
  • ,,Zapusty”- wyjaśnienie słowa   zapusty
  • ,,Pączek”- Nauka wiersz wiersza T.Śliwiaka.
  • ,,Królu , królu ‘’ -zabawa
  • ,,Taniec  radości”- taniec przy muzyce.
  • ,,Losy  króla pączka” -  wysłuchanie   i rozmowa  na temat   opowiadania M.Czeskiej- Mączyńskiej.
  • ,,Pączek”- Wycinanie kształtu pączka. Ozdabianie .Praca na 2 poziomach trudności.
  • ,,Mały, mniejszy , najmniejszy” - układanie pączków       według wielkości. Dokończ       rytm-( wg.E.G-K).
  • Zabawy       w kącikach zainteresowań.
  • ,,Stój, idź” -       zabawa orientacyjno -       porządkowa.
  • Modlitwa       do Anioła Stróża.
  • Zabawy       dowolne w kącikach       zainteresowań. Zwracanie uwagi       na szanowanie zabawek.
  • ,,Radość       Bożą” - nauka       słów i melodii   piosenki.
  • ,,Naleśnik” , ,,Rekin” ,,,Złota rybka” ,       ,,Fala”- zabawy z       chustą animacyjną.
  • Nauka       tańca z chustą       animacyjną. Wprowadzenie       pojęcia : w prawo,       w lewo.
  • Zabawy       dowolne w kącikach       zainteresowań.
  • Spacer. Obserwacja zmian       zachodzących w przyrodzie.
  • Śpiew       poznanych   dotychczas   piosenek.

 

 

Delfinki 17-21 lutego

Temat tygodnia: Chrześcijanin tańczy
1. Co to jest karnawał?
2. Chrześcijanin śpiewa
3. Bal karnawałowy
4. Tańce, pląsy i zabawa
5. Wesoła orkiestra

• Ćwiczenia poranne: ćwiczenia z użyciem balonów i szarf
• Prezentacja planszy ze strojami karnawałowymi. Rozmowa na temat karnawału.
• Zabawa matematyczna wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej „Baloniki" na I i II poziomie
• Zabawa paluszkowa „Gra"
• Zabawa ruchowa „Szybko wolno"
• Zabawy ruchowe do utworów muzyki dziecięcej i rozrywkowej
• Słuchanie wiersza „W karnawale"
• Nauka wiersza
• Zabawa ruchowa do wiersza „W karnawale"
• „Kolorowy karnawał" – malowanie farbami do melodii
• Zabawy ruchowe z balonami
• Przypomnienie zasad grupowych oraz zasad bezpieczeństwa
• „Bal karnawałowy" – wspólne tańce i zabawy przy muzyce
• Zabawy logopedyczne „Księżniczka"
• Zabawa ruchowa „Ojciec Wilgiriusz"
• Prezentacja muzyki do tańca
• Nauka tańca „Kosmiczny aerobik"
• Zabawa ortofoniczna „Ciszej - głośniej"
• Słuchanie opowiadania
• Rozmowa na temat opowiadania
• „Orkiestra" – zabawa ruchowo – naśladowcza
• „Zakrętkowe instrumenty" - wspólna gra na zakrętkach
• „Grzechotka" – praca plastyczno – techniczna
• Ćwiczenia kształtujące kolejność zabiegów higienicznych w łazience
• Ćwiczenia usprawniające ubieranie się na spacer
• Spacer – obserwacja zmieniającej się przyrody
• Ćwiczenia usprawniające poruszanie się gęsiego oraz w parach
• Zabawy konstrukcyjne „Zamki"

 

 

Zapraszamy do zakładek: Plan i Ogłoszenia

 

Więcej artykułów…

Podkategorie

Strona 1 z 4

Free business joomla templates